måndag 13 april 2009

Ge mig min ekologiska frukost!

Jag har försökt att precis som Ekognista skapa en bra morgonvana, första steget blev en ekologisk frukost. Så idag blev det grovbröd* med bregott och aprikosmarmelad* och till det nässelshot*!

Hittade ett recept på Lisen Organics:
NÄSSELSHOT
1 dl färska nässlor
½- 1 dl vatten
1/2 tsk honung
1-2 msk citronsaft
Skölj nässlorna och rensa bort skräp och grova stjälkar.
Lägg allt i mixer och mixa.Häll vätskan genom sil. Häll vätskan i ett fint glas. Smaksätt med citron och honung.
Den luktade fisk och smakade lite gräs, men jag lyckades få den helekologisk, med ekocitron, ekohonung och dessutom ekoråsocker att smaksätta med.
Stolt!
Nästa gång tänkte jag smaksätta den med lite ingerfära, mums mums...

2 kommentarer:

  1. Mer videobloggande, yes!

    SvaraRadera
  2. visst är det fantastiskt att det ekologiska bara liksom trillar ner från skyn när man börja ska börja äta ekologiskt :)

    SvaraRadera