söndag 19 april 2009

Uptade från en insmord typ

Hi out there.
Dagen har varit en helt okay och ordinär söndag. Har precis duschat och smort in mig i underbara Dream Creme från Lush, balsam för både själen och kroppen! När det är helg så "lyxar" jag till det och tänder ljus i badrummet när jag duschar, ett hot tips till alla vardagsälskare.
Och alla energisnålare, för ni kommer också njuta av det :)

Den här veckan har det blivit mycket godis, kakor och skräp för den stackars kroppen, som dessutom knappt fått röra på sig mer än de ynka kilometrarna till och från skolan.
Det innebär skärpning!

Nästa vecka blir white as snow, inga kakor eller orgier i godis. Inget strosande på stan eller onödigt nätsurf. Tiden ska fyllas med träning och pluggande, ligger efter med nästan allt! Men så brukar det bli såhär års, och för en gångs skull känns det skönt att kunna ta det lite lugnt, nu när man är inne på gymnasiet och allt.

Dessutom är det här den skönaste tiden på året, för det är som sommar fast minus:
¤Myggen
¤Den outhärdliga värmen
¤Det för lååånga lovet


Nu har jag ätit upp min sista skål med chokladtofuglass och känner mig rejält pepp inför nästa vecka. Jag ska bli en bättre människa (någon gång)!
ps. Tofuglass är bland det godaste jag vet, upptäckte det av en slump när vi hade en mjölkallergiker på besök. Det var innan jag ens fattade att den inte var gjort på mjölk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar