lördag 22 januari 2011

Bokönskningar

Om exakt en månad fyller jag arton, och förutom köksredskap önskar jag mig tre fina böcker:

Jag vet att den här inte lät särskilt kul, men ni anar inte hur mycket jag kommer att behöva den till Örtagården. Måste i princip ha den...


"Det här en en bok om något omöjligt och väldigt roligt. Stefan Sundström - sångaren och låtskrivaren - tar dig med ut i sin trådgård.
Den där världen där han, steg för steg, försöker göra sin egen mat. Försöker leva lite mer som man lär. Det är en underbart berättelse om att sura sin mört, gräva sin kompost och odla med mycket kärlek. Stefan försöker bli oberoende även om han vet att det inte går fullt ut.
För ibland är de små stegen de som förändrar våra liv. Vi har trots allt bara en jord .
Följ med ut i Stefans trädgård och gör den lite större."


"Den här boken innehåller 100 konkreta tips och många inspirerande recept på hur man på bästa sätt tar hand om maten. Nästan en tredjedel av all mat i Sverige slängs, så dessa råd är inte enbart nyttiga för plånboken utan också viktiga för miljön! "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar