söndag 16 januari 2011

.K.A.T.A.P.U.L.T.E.N.

I lördags var det Katapulten igen, andra året nu jappjapp. Det var bara metalband, jappjapp.

Nej men ärligt, det var alltså Katapulten, igen, för andra året. Mitt andra år också för den delen, men det var inte bara metalband, det absolut sista bandet på mitt pass spelade inte metal och de var riktigt bra. Det var säkert flera av metalbanden som var bra också, men jag tycker att man ska gilla metal för att bedöma sånt. Alla var åtminstone otroligt duktiga musiker, vid det här laget har jag hunnit med ett antal band genom Katapulten och Rockkarusellen och man märker vilka som kan sin grej. Det kunde de här killarna och tjejerna!

Jag vet inte varför, men i år var jag inte särskilt peppad. Nervös (som alltid) men det blev ändå inte sådär kul som det brukar bli när nervositeten släpper. Jag kände mig mest trött och ville få det överstökat, inte alls bra känsla när man ska stå på scenen och leverera mellan kl 10 och 15. Hoppas inte att det märktes, försökte göra mitt bästa ändå; det gick nog lite väl mycket på rutin. Kändes som om vi nästan sprang därifrån när klockan var 15, underlig känsla. Det här brukar ju vara bland det roligaste jag vet! Förhoppningsvis blir det bättre på Tc den nu på fredag och den fjärde mars. Det blir det!

Dagens räddning klev alltså på scenen först vid tretiden, då jag var redo att gå hem. Gash, de var bra. Riktigt riktigt bra alltså och jag hoppas av hela mitt hjärta att de går vidare. Här kommer en bild och min favoritlåt (som de spelade, tjoho tjohi!)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar