måndag 10 januari 2011

Tokigheter om...

Fem språk jag hade lärt mig om...
Japanska
Ryska
Arabiska
Teckenspråk
Esperanto

Fem yrken jag hade haft om...
Cirkusartist
Kostymansvarig på film
Subtitleöversättare
Statsminister
Hälsocoach

Fem saker jag hade haft om...
En Husflotte
En regnskog
En stor orm
En vindkraftpark
Ett Rymdskepp


"Vad hade du gjort om...ja, om vad då? Om du var starkare? Snyggare? Om det var om 1000 år, om det var istid? Om du hade tid, om du hade pengar?

Tänk fritt vad du skulle ha gjort om (...) och skriv sedan ner det utan vidare förklaringar. Sen får de som läser klura ut varför du tänkte som du gjorde."

Om...är en superkul grej, jag älskar det! För att det ska bli ännu roligare så ska man utmana någon, så jag utmanar Frida och Minna. Vad hade ni gjort om...?

Struntar fullständigt i om det är löjligt att utmana, det är urkul.

2 kommentarer:

  1. sv: Jo orginalet var verkligen inte dålig!

    SvaraRadera
  2. jag hade aldrig lärt mig esperanto om jag inte en sommar 1968 trampat barfota förbi ett skyltfönster på Esperantoplatsen i Göteborg.
    Idag finns där inte något skyltfönster men det finns ett i Tokyo.
    http://www.jei.or.jp/fenestro/fenestro_1101.html
    På Esperantoplatsen i Göteborg finns däremot en minnesplats med text på esperanto i glas som skate-arna hoppar sönder.
    En la mondon venis nova sento....
    Och jag spelar Alfapet/Skrablo med en basist från England och en bonde i Brasilien och några fransmän

    SvaraRadera