torsdag 20 januari 2011

Pantern

När jag bodde på Gula förra året fanns det två dammsugare; Paddan och Pantern. Paddan var en utav de sämsta dammsugare jag har stött på. Den puttade runt dammet på golvet, lät mer än en helikopter och till på köpet så var slangen trasig.

När vi efter diverse tjat fick Pantern, var det som att vakna upp i en helt ny värld. Pantern var verkligen Pantern, tusen gånger bättre än Paddan. Det var numera en dröm att dammsuga. Jag vet inte vad de har för dammsugare på Gula nu, vet bara att innan jag hann flytta därifrån så brann Pantern upp så den har de förmodligen inte. Om de fortfarande kuskar runt med Paddan så lider jag med dem, verkligen.

Jag hade höga förväntningar när jag flyttade in på Gröna, men tji fick jag. Sedan augusti har jag fått slita med en liten röd odugling, precis som Paddan så puttar den runt dammet på golvet och den låter så mycket att man får ha öronproppar. Den lyckas, på något sätt, få till ett fruktansvärt vinande ljud som gör en nästintill tokig. Jag har till och med föredragit att sopa istället för att dammsuga de senaste gångerna.

Men så igår så hände det; jag hittade en annan dammsugare i städrummet.
Lycka. Kärlek. Glädje.
Den här funkar perfekt.

Min nya älskling!

Så nu är städningen inte hälften så jobbig och jag slapp öronpropparna, jippie! Firade det med att riva sönder min gamla julkalender (ska ha plastdelen till ett pyssel) och titta vad jag hittade där! Om jag inte hade tagit av pappret hade jag slängt en chokladbit! Det måste väl betyda otur om något?!
Fatta så nära det var!

2 kommentarer:

  1. den där dammsugaren du har hittat.. funkar det att liksom sätta fast slang-delen på själva dammsugaren? för jag hade nämligen sönder den, tror det är den här dammsugaren som jag gömde på mitt rum i över en månad också.. hmm..

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag upptäckte inga sådana brister hos den ;/ haha, typiskt dig at tföröska gömma den :p

    SvaraRadera