torsdag 13 augusti 2009

Grannens kor trycker ihop sig på en kulle
medan det regnar och åskar, jättesmart...

Regnet öser ner, åskan mullrar eftertänksamt i bakrunden.
Visst känns det som höst?
Rent fotografiskt (om det är fler fotografer där ute som läser, skriv gärna en kommentar) har ljuset förändrats. Jag tycker det sker över natten, när man vaknar på morgonen är det höst.


Bara sådär.


Ljuset känns mastigare, mer fylligt och gulare, än sommarens starka nästan blåvita genomträngande ljus som gör sommarkvällsljuset blågrönt. Men det är kanske bara jag som ser det så.



Under tiden sitter jag och målar i min nya klippbok, den ska jag fylla med saker man kan ha i trädgården. Trädgårdsdrömmar, hade jag tänkt mig som rubrik...blir perfekt när fantasin sinar någon dag, bara att plocka fram och bläddra i. Och antagligen ganska kul att ha etfter gymnasiet, när man inte är så naiv längre... ;)
Lavendel!


1 kommentar:

  1. Du är så underbart kreativ! Vilken rolig bild med alla korna på kullen också. Och visst märker man på ljuset att det redan är höst. Bara sådär.

    SvaraRadera