onsdag 26 augusti 2009

Jag ska på KLIMATTING!

Åhh, nu kan jag äntligen berätta om den glada nyheten för er! Igår fick jag ett mejl från min syssling, som han hade vidarbefodrat. Det kom ursprunligen från Växjö kommun, och var en inbjudan till ett klimatting.
Jaha?

Såhär fungerar det:
Ung i Lund anordnar en slags konferans (de kallar det ting) den 13-15 november, för ungdomar. Tanken är att ungdomars tankar och åsikter kring miljön ska "synliggöras" inför COP15mötet i Köpenhamn.
Det blir föreläsningar, workshops, idetorg, diskussioner, brainstorming mm. Den är nationell, vilket innebär att man bjuder in representanter från organisationer, skolor och kommuner över hela landet, tanken är runt 250-300 deltagare.
Och jag kommer vara en av dem!
Jag ringde fem 08.06 i morse och frågade Växjö kommun ifall de skulle kunna tänka sig att skicka lilla jag, och det ville de!

Åhh, det kommer bli tre helt underbara dagar! Jag har gått på moln hela dagen, där kommer finnas massor med folk i min ålder med samma intresse, engagemang och glöd. Äntligen! Det känns stort, det här är en chans att påverka ett av nutidens största och viktigaste avtal.
Och den chansen tänker jag ta.

Ni kan läsa mer på Ung i Lunds hemsida.

1 kommentar:

  1. Jag tyckte den var riktigt god! Enklare att göra än vad det såg ut som också... Hoppas du med kommer att gilla dem..:)

    SvaraRadera