söndag 2 augusti 2009

Utegym

Idag gick jag, mamma och hunden runt Växjösjön. Det kändes bra, de senaste dagarna har vi varit konstant proppmätta. Urk. För mycket socker och annat namnam.

När vi ändå gick runt sjön passade vi på att inspektera utegymmet som ligger i anslutning till sjön. Det ser ut som en lekplats, men är en komplett gymställning!

Den ser antagligen ut ungefär som en blomma uppifrån, men en rund mitt varifrån gymredskapen spretar åt olika håll. Vi provade på flera av övningarna (dock inte alltför seriöst, eftersom vi inte var så uppvärmda) innan det kom två tjejer i min ålder. Då skämdes vi över vår o-styrka och smög därifrån. I ögonvrån såg vi hur de tog sig an en av de "omöjliga" övingarna utan problem...

Men det är första gången jag sett någon där. Synd, tänk så bra det är egentligen! Gratis och ohyggligt miljövänligt!
Hmm, varför har inte jag varit där innan?

Nu ska jag sluka några nävar popcorn framför The Mentalist, imorgon blir det jobb för hela slanten. Kram på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar