söndag 16 augusti 2009

Jag är.

Bloggen fyller åtta månader och sexton dagar idag!
Såhär har jag förändrats, enbart på grund (eller kanske snarare tack vare?) bloggen:

¤Äter mer vegetariskt
¤Vågar stå för att jag gillar veg. och vill äta vegetariskt framför annat
¤Är mer nogrann med att dra ut sladdar och mycket mer nogrann med att släcka lampor
¤Äter oftare frukt/nötter än godis. Älskar smoothies!
¤Köper mycket färre kläder
¤Lagar kläder som gått sönder
¤Försöker (med en lite tajt budget) att köpa eko/reko/hållbara kläder
¤Använder icke djurtestat smink
¤Har köpt ecoshampoo, ecotvål och ecodeo till nya "boendet".
¤Ätit mer ecochoklad än någonsin!

Det är mycket, och ni kan ge er den på att jag är stolt!
Fucking stolt.

Men den största utvecklingen är svår att sätta i min punktlista, nämligen mitt sätt att se på världen och konsumtionen. Genom att ligga ett steg före, ha lite mer koll och vara miljövänlig så känner jag mig smartare.
Och modigare.
Gud och hans djur ska veta att man ofta jobbar i motvind, inte inom familjen (som alla är till stor hjälp!) utan snarare bland vänner och folk man knappt känner, som tror sig ha rätt att få påpeka både det ena och det andra om ens sätt att leva.
Särskilt vuxna.

Men jag är övertygad om att jag tillhör dem som gör världen bättre, jag är lite bättre än dem som köper djurtestat smink.
Jag är.
Jag är någon.

1 kommentar:

  1. Tänk vad mycket gott du har uppnått med dig själv och din blogg! Lycka till på gymnasiet!

    SvaraRadera