måndag 24 augusti 2009

Skördetid

I helgen när jag var hemma var det dags att skörda i landet. Med visst vemod drog jag upp rucolan och blandsalladen, som blivit alltför uppäten av små gröna larver.
Dessutom drog jag upp några morötter, men se, det var minsann ingen besvikelse! Trots att vår ständigt bajsnödiga katt Yster uträttar sina behov titt som tätt i landet har de klamrat sig kvar. Av någon anledning har hon siktat in sig på dem, kanske gillar hon inte morötter?

Jag plockade dessutom ganska många sockerärtor, ganska många, eftersom mina hjälpsamma familjemedlemmar åt upp dem efterhand som de plockade. Så var det med det.
Bondbönorna däremot verkar inte bli någon hit, såpavattnet biter inte på de svarta bladlössen som kalasar på de stackars blommorna. Buhu.

Till näta helg hoppas jag att de sista morötterna är klara, och att spenaten ska ha slagit ut sina sista stora blad. Och kanske, kanske, kommer det en bondböna.
Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar