fredag 27 februari 2009

Brödbloggen numero 1


¤

Martin driver en blogg som heter Pain de Martin. Han skriver enbart om bröd, och herregud, Im in love! Just nu är det min absoluta favoritblogg, så mycket gott han gör! Hur många olika sorters bröd som helst...jag måste helt enkelt lära mig baka på surdeg, jag måste! Det är dessutom mycket miljövänligt att baka själv, eftersom bröden inte åker lastbil kors och tvärs genom Sverige, eller fryses ner för den delen innan man köper dem! Och alla som köper färdigskivat bröd, är det så svårt att skiva själv? Dagens tips är att inte köpa färdigskivat bröd, det behövs ingen maskin som gör det åt en.


Lovisa (ekognista) du gjorde ju en surdeg! Hur gick det? Går det bra med februariutmaningen?


Jag önskar att jag hade mer tid att baka, men iofs vet jag inte vad jag skulle göra med allt brödet...någon som är intresserad av lite bröd? :)


Fler brödbloggar:




4 kommentarer: