måndag 16 februari 2009

Stora Lilla Staden

Hi out there.
Idag har jag varit på stan med Saskia & Oskar, mysigt mysigt. Oskar drog oss fram och tillbaka över Storgatan och hade stora bekymmer med sina inköp. Stackarn...fast vi andra hade förstås mycket roligt.
De följde sedan med hem till Ingenstans sedan för att ta hand om hästen och titta på en japansk film. I stan så köpte jag vetemjöl* och present* till grannens bebis...ni får se bilder när presenterna är överlämnade och öppnade!
(* står för ekologiskt, bra va?)

Vetemjöl är med på listan över saker som jag verkligen vill ska vara ekologiska i vårt kök/hem. Jag är jättestolt över att både vårt kaffe och våra bananer är eko eftersom det är de som besprutas hårdast, men här är hela min ekoönskelista. De fetstilta är uppfyllda.
¤Kaffe
¤Kakao
¤Socker
¤Te
¤Bananer
¤Mjöl

¤Bröd(vilket betyder att man måste baka själv)
¤Bönor
¤Burkmajs
¤Potatis

Nu hann jag förhoppningsvis blogga innan Saskia & Oskar kom hem, vi hörs imon. Här är Oskars blogg, och Saskia, snälla länka din blogg!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar