söndag 15 februari 2009

Veckorapport v.7

¤
Nu har jag duschat och druckit frukost. Jag kopierade den här listan ifrån Rekorderligt, en annan kämpig miljöblogg!

Veckans 'det här gjorde vi bra':
¤Istället för att köpa ett pennskrin så sydde jag ett av avlagda jeans
¤Köpte tråd för att kunna göra en egen lampa
¤Börjat "sopsortera" aliminium (värmeljus och aliminiumfolie)

Veckans 'det här kan vi göra bättre':
¤Mycket onödigt godis och snask.
¤Mycket bilåkande till skolan.
¤Har haft mobilladdaren i uttaget hela veckan.
¤Radion behöver ju inte stå på hela tiden.
¤Har skrivit ut många papper från skrivaren.

Veckans inköp:
¤Tråd
¤Caminotidning
¤Godis till pojkvännen och grannen som har fått bebis
¤Mealbars

Så, nu ser jag fram emot en bättre miljövecka, är laddad till tusen! Jag utmanar er, gör listan ni också :)

2 kommentarer:

  1. Listor är bra! Kul att du också veckorapporterar. :)

    SvaraRadera
  2. Lovisa:
    Japp, ska försöka göra det i fortsättningen!

    SvaraRadera