tisdag 17 februari 2009

Linssoppedags.

¤
Hi out there.
Dagen började "tidigt", 07.50 väckte mami mig och min syster för att vi skulle hjälpa henne och papi med att ta ut hästarna. Vid 09.30 så var vi inne i Växjö (bil...) och tog Gardasil.

Jag har varit mycket skeptisk till detta lilla "sprutangrepp", eftersom det stör min bild av mig själv som odödlig. Är ett stort fan av diverse övernaturliga fenomen och det mest övernaturliga som finns hos mig är min klumpighet, tyvärr. Igår föll jag pladask när jag skulle sparka Turksystern i rumpan (ett riktigt praktfall på hallgolvet) och idag så trillade jag när Systern och jag slogs om vem som skulle sitta fram i bilen...
Det gjorde ondare än sprutan.

Men idag är det tisdag och det betyder linssoppa med bröd, mums! Ska bara kolla så att jag har alla ingredienser...kram på er!
¤

3 kommentarer:

  1. hahah Majja du är så klantig:p
    mamma vill att jag oxå ska ta den sprutan.... Tror iallafall att det är den:p problemet är att jag hatar sprutor!!! dom är hemska!!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett recept som är så rävens gott! Ska leta upp det så ska du få det!

    SvaraRadera
  3. Mikaela: Den gjorde inte alls ont, faktiskt! Vi brukar skrämma upp varandra innan (vi är alltid extra elaka mot Turksystern) men det gick jättebra. Förutom att jag är lite mindre odödlig nu då...

    Tilda: Åhh, ja! Linsgrytor/soppor är så himla gott! :D Bara min syster+papi som är liiite skeptiska...hehe.

    SvaraRadera