tisdag 10 februari 2009

Trött trött trött...


Hi out there.
Idag blir ännu ett sådant halvroligt inlägg. Ska egentligen vara på yoga, men vi hade simning på idrotten och jag är helt slut. Har dessutom gått på stan hela eftermiddagen i jakt på present till min pojkvän (+ allahjärtansdagpresent). Det var kallt, och gick sådär. Humpf. Däremot hittade jag senaste Camino på Cityhallen (TJOHO) och snören till en lampa som jag har tänkt knåpa ihop by my self. Kan det bli mer miljövänligt?
Som "bollen" till höger (ja, bilden är lånad) fast i svart. Bättre än rislampan jag har nu som släpper igenom minimalt med lyse.

Ekognista har inspirerat mig både till att köpa senaste Camino och nu tänkte jag faktiskt rensa i garderoben. Har så himla svårt att välja kläder på morgonen (gäsp) men det är förmodligen mycket lättare om man har mindre kläder. Har en uppsjö med skit som jag inte använder, rent ut sagt...så, fram med papperspåsarna, här ska rensas!

2 kommentarer:

  1. Nämen, vad trevligt att kunna inspirera :) Och vilka bra presenter, jag tycker det är rätt svårt att komma på miljövänliga presenter.

    SvaraRadera
  2. Ekognista: Ja, det är extra svårt om man vet att den som ska få presenten inte alls bryr sig ifall saken är miljövänlig eller ej (min pojkvän är inte sååå intresserad).

    Men då brukar jag tänka att det är bättre att ge "tjänster" än saker, tex. ett presentkort på massage eller Spotify (Skitbra!) istället för kläder och filmer. Men som sagt, ibland känns det mer som en presnet till sig själv...

    SvaraRadera