onsdag 7 januari 2009

100-sätt-att-rädda-världen #1


¤

Har något utav er läst 1oo sätt att rädda världen av Johan Tell?

Fantastisk bok, dreglar vid tanken på att han även släppt en till bok. Titeln gör mig himlaglad, Träd kan rädda världen.

Mums för en uppgiven koldioxidsfighter.


Den första boken innehåller 100 saker man kan göra för att förbättra, stoppa och förgöra klimatförändringen. Och vi hoppar på tåget, inte sant? Jag kör en kort beskrivning av punkten och därefter vad jag har gjort för att uppfylla det.

MEN jag hoppas att alla springer och köper/lånar denna fantastiska lilla överlevnadsbok inom kort!


¤Sätt numero 1:

-Ta kontakt med en politiker.

Det har jag allså gjort idag. Eftersom mitt ärende gällde miljön rattade jag in på Europas Grönaste Stads hemsida och försökte hitta någon slags kontaktperson.

Icke.

Istället skickades mitt mejl till ett informationscenter. Där blev det sedan skickat vidare till någon slags webbredaktör.

Mejlet gällde miljörådet på Tc, tänkte inte säga mer än så...eller jo, det handlar lite om Eart Hour också. Men det är hemligt än så länge!


Hänger ni på?

Berätta gärna om era bravader i sådana fall! :D


¤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar