fredag 23 januari 2009

¤
Hi out there.
Det här blir enda inlägget idag, är redan sen ut i stalle. Min ena hästskötare har varit sjuk i veckan, så ridningen har verkligen legat på lä...jättesynd! Men idag ska vi försöka komma ut en liten stund :)

Det här är egentligen inte menat som ett "Idag-har-jag...-inlägg", men jag tänkte säga vad som gjort mig glad extra glad idag, en liten utvärdering av bloggens inverkan på min familj!

Sedan jag räknade våra standbyapparater har jag blivit väldigt noga med att dra ut sladdar och stänga av grenuttaget till datorn. Eftersom jag ofta bloggar ifrån familjens gemensamma dator så funkade det ganska dåligt i början, båda mina föräldrar struntade i det och lät till och med datorn vara på i de flesta fall, även på natten. Men efter hand har de lärt sig att både stänga av datorn och grenuttaget! Pappa blev smått hysterisk en gång när datorn inte startade, på grund utav att grenuttaget var avstängt ofc...
Dessutom släcker vi ner oftare, vilket känns himla skönt. De flesta av våra lampor är på 12w, så man kan "dimra ner" dem. Då behöver amn inte ha det helt mörkt, men ändå inte dagsljus i hela huset, haha.

Även om det bara är eftermiddag än så länge så hoppas hag att ni sover gott, så hörs vi imon. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar