söndag 11 januari 2009

Veckans...


¤Idiotförare
-Det är grymt många som kör för fort, bar för sakens skull. Särskilt nu när det blir mörkt (alla bilägare verkar ha en hemlig dröm om att få köra i 190 i kolmörker) gasar alla på som om sträckan City-Teleborg vore en etapp i Dakarracet. Som högst kanske man tjänar 2 minuter, känns lite löjligt med folk som kör olagligt bara för att få två minuters extra korsordslösande. Håll hastigheterna istället, så sparar vi både 700 000 ton kodioxid och ca 150 människoliv.


¤Oförståliga innehållsförteckningar
-Det är lite svårt att ta reda på vad det är för grejer i smink, lotions och liknande när det alltid står på engelska. Även om det är ett svenskt märke. Kan någon vara snäll och upplysa mig om vad Sodium Dihydroxycetyl Phospate är för något? I min Aloeverahandkräm är den näst efter vatten det som finns mest i krämen. Låter inte som Aloevera iallafall...¤Slösa energi!
-Äntligen öppnar Vugi där jag tränar, och nu ska det brännas! De kommer ha yoga tre gånger i veckan i vår, jippie! Det är väldigt miljövänligt att träna, och att må bra i största allmänhet, då belastar man inte sjukvården som kostar både skattepengar och en massa resurser (för att inte tala om djurförsök, ni som är emot sådant...). Tycker ni det verkar löjligt? Kan bero på att ni mår bra nu, men det är en majoritet av övergödda pensionärer som bosatt sig på sjukhusen. Vill ni bor där sen?


¤Strömbrytare på ellutag!
-Vi har kompisar som byggde nytt hus för ett år sen, de har strömbrytare på ellutagen. Det innebär att de inte behöver dra ut alla laddare och standbyapparater, de bara trycker på en knapp på väggen så stängs uttaget av. Superfiffigt!
¤

5 kommentarer:

  1. Det är om jag översätter rätt, Sodium Dihydroxyacetyl fosfat. Har dock ingen aning om vad det är ;)

    Smart med uttagen! Kan va ngt att införskaffa ;D

    SvaraRadera
  2. Det där med idiotförare har man ju varit med om ett antal gånger, typ när syrrorna har övningskört och hållit sig till hastighetsbegränsningarna, suck.

    Åh, det verkar så skönt att träna, får väl försöka göra det mer ;)

    SvaraRadera
  3. ÅH vad jag önskar att jag hade (mer) tid att träna.

    SvaraRadera
  4. Svar Edvin: JIPPIE, jag som älskar fosfat...men erkänn attutagen känns som värsta grymma grejen!

    Svar Agnes: Hallå, det är bara att börja. Hallå, hur mycket tjänar du på att plugga den där musikgrejen? ;)

    Svar Saskia: Träna med mig, du har tid! Det är underbart! :D

    SvaraRadera
  5. jag får större chans att komma in på musiktilläget ;D

    SvaraRadera