söndag 4 januari 2009

Dagens inköp

Hi out there.

Eftersom det inte finns Lush här i närheten, bestämde vi oss (äntligen) för att klicka hem hennan och "dreamcreamen". Dessutom blev det en parfym och en fotlotion, den på bilden, gjord med pepparmint, bra för alla bröder och systrar med kalla fötter(mig inräknad).

Lush är suveräna, de testar aldrig sina grejer på djur. Oavsett om det är shampoon, badbomber, bodybutters eller tvålkakor. Prylarna är dessutom fullproppade med organiska ingredienser, dvs saker som finns på riktigt. Inga alkoholer, plaster eller kemiska aromer, utan frukter, blommor och andra hippieliknande grejer, haha.

Många 14åriga djurvänner i läderstövlar lägger upp bilder på sina bilddagböcker och skriver "kopiera det här om du är emot plågsamma djurförsök"(gärna med en länk till youtube)Har sett det så många gånger att den meningen sitter kvar i hjärnbalken.
Men.
Jag är övertygad om att många av just de personerna använder mascaror, brunkrämer, antifinnmedel och hårfärger som de inte har en aning om varifrån de kommer.
En text lika menlös som urtvättade diskhanddukar är värdelös för djuren.
Bullshit.

4 kommentarer:

  1. Det värsta tycker jag är folk som går runt med läder docmartens och kallas sig själva miljörättsfacister, som predikar för allt och alla om hur dåligt och hemskt det är när människor behandlas dåligt, som går runt med pins, banners, klistermärken med klischer om hur viktigt det är att rädda jorden och människorna - tar en paus för att tända en cigarett - och sedan fortsätter om hur duktigt alternativa miljövänner dem är för att dem hjälper till att sprida detta budskapet...

    SvaraRadera
  2. Vafan Majja, är du inte med på Bloggtoppen.se?! Om du vill bli stor och förändra världen så ska du se till att skaffa den så folk kan hitta din blogg lättare! Jag ska se till att du blir stor nu va! Jag kan bli din manager! FASEn vilken bra ide! We gonna make you a star, superstar baby!

    SvaraRadera
  3. Ja, då vet jag alltså vad jag ska köpa här näst. :D

    SvaraRadera