tisdag 6 januari 2009

Majja+tvättmaskinen

Hi out there.
Ibland är jag en riktig städfanatiker, eller rättare sagt, tvättpedofil. I min familj finns fyra pers, men jag tror att vi "producerar" tvätt för femton pers. Med (o)jämna mellanrum kan man bestiga Mount Everest i vårt tvättrum, de säger rätt mycket.
Fråga mig inte varför, men svarta sportstrumpor och badhanddukar rules där nere (Vi tvättar i källaren).
Nu har vårt vittvättmedel tagit slut, och jag misstänker att min mamma av snällhet kommer köpa nytt innan jag gör det. Tyvärr vill jag helst ha ett miljövänligt, men hon är löjligt rädd att jag ska ta bort sköljmedlet (eftersom det blir mer miljövänligt utan) och därför köper hon nog vanligt tvättmedel.
Nej, jag har inte blandat ihop tvättmedel och sköljmedel.

Men idag hittade jag ett tips i tidningen om att man kunde lägga några citronskivor i en tvättpåse när man tvättar vit/ljus tvätt.
Måste testas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar